Türkiye’nin 2.3 milyar Euro’luk ekonomik büyüklüğü bulunan Euro 2016 adaylık sürecini değerlendiren TFF Başkanı Mahmut Özgener, “Turizm potansiyeli, büyük şehirleri ve futbol sevgisiyle aday ülkeler arasında en cıvıl cıvıl olanı Türkiye. Bu turnuvaya ev sahipliği yapabilecek en iddialı ülke de biziz” dedi.
EURO 2016 için Türkiye’nin kağıt üzerinde en iddialı ülkelerden biri olduğunu söyleyen Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Başkanı Mahmut Özgener, “Turizm potansiyeli, büyük şehirleri ve futbol sevgisiyle bu organizasyon için en cıvıl cıvıl ülke Türkiye. Tüm projelerimizi beklentilere göre hazırlıyoruz. Stadyum projeleri ve diğer alt yapı çalışmalarına özen gösteriyoruz. Ancak bu iş biraz da lobi işi” dedi. Özgener, Türkiye’nin toplam 2.3 milyar Euro’luk bir ekonomik büyüklüğü bulunan organizasyon için Fransa, İtalya ve İsveç-Norveç ortaklığıyla yarıştığını vurguladı.
3 önemli etkisi var
Euro 2016’nın Türkiye açısından çok büyük bir önemi olduğunu belirten Mahmut Özgener, çalışmaları şöyle anlattı: “Bu işin çok büyük bir ekonomisi olduğu unutulmamalı. Euro 2016’nın üç önemli etkisi bulunuyor. Ekonomik, imaj ve altyapı. Bu organizasyonla yeni istihdam alanları, yeni turizm kitleleri ve tüketimin artması sağlanıyor. Altyapı alanında baktığınız zaman yeni stadyumlar, caddelerin, havalimanlarının ve otellerin modernizasyonu gibi projelere start veriliyor. ”
Takım sayısı artıyor
Avrupa futbol şampiyonasının 2004’ten 2008’e cirosal açıdan yüzde 60 büyüdüğünü belirten Mahmut Özgener, şu bilgileri verdi: “2016 yılında bu turnuvada mücadele edecek takım sayısı da artacak. Artık 16 ülke yerine 24 ülke bu turnuvada yer alacak. Maç sayısı da 31’den 51’e çıkacak. Bu artışla cirosal büyümede de yüzde 50’lik bir artış yaşanacak. Euro 2008 organizasyonunda 1.1 milyon bilet için 8.7 milyon bilet talebi geldi. Biletlerin değeri 140 milyon Euro’yu buldu. ”
Statlara 400 milyon Euro
Euro 2016’ya yönelik mevcut ve yeni stadyumlar için 400 milyon Euro’luk bir yatırım planladıklarını söyleyen Mahmut Özgener, projeleri şöyle sıraladı: “Stadyum yatırımlarının 400 milyon Euro’yu bulması bekleniyor. UEFA’nın organizasyon şirketi Euro 2016 için 600 milyon Euro’luk bir harcama yapacak. Turizm harcamaları ise 1 milyar Euro’yu buluyor. Reklam ve tanıtım harcamalarına ise 250 milyon Euro harcanacak. Telekomünikasyon cirosunun 10 milyon Euro’yu bulması bekleniyor.”
Doğu’ya 20 milyon Euro’luk yatırım
DOĞU ve Güneydoğu’nun futbol açısında önemli bir potansiyel olduğunu dile getiren Mahmut Özgener, bu bölgelerle ilgili çalışmalar hakkında şunları söyledi: “Bu bölgeye 20 milyon Euro’luk bir yatırım planlıyoruz. Stat olmayan 15 il ve ilçeye 5-6 bin kişilik stadyumlar yapacağız, futbol okulları kuracağız. Bunda Avrupa Birliği (AB) fonlarından da yararlanacağız. Bu projenin 15 milyon Euro’luk kısmını AB karşılayacak. Geri kalanını ise biz yapacağız.Spor sevgisini geliştireceğiz.”
Lisanslı taraftar ürünü satabileceğiz
TÜRKİYE Futbol Federasyonu’nun artık şirketleşmeye de gidebileceğini hatırlatan Mahmut Özgener, şu bilgileri verdi: “Lisanslı taraftar ürünlerine yönelik bazı çalışmalar yapıyoruz. Milli Takım ürünlerini kendi mağazalarımızda da satabileceğiz. Ancak bunun yanı sıra bir çok şirketle ortak hareket ediyoruz. Bu ürünleri onların mağazalarında da satabiliriz. Bu konuda bir çok projemiz var.”
7.2 milyon TL’lik para cezası kesildi
TÜRKİYE Futbol Federasyonu’nun 30 Nisan 2009 tarihi itibariyle sona eren 11 aylık ara döneme ait finansal tabloları hakkında da konuşan Mahmut Özgener, şunları söyledi: “2009-2010 bütçemizi yüzde 8 artışla 182 milyon TL olarak belirledik. Geçtiğimiz sezon futbol kulüplerine kesilen cezalar artarak 7 milyon 274 bin TL’ye ulaştı. Eğitim gelirlerimiz de sürekli artıyor. Geçtiğimiz yıl 1.6 milyon TL’lik gelire ulaştık.”
Statta gelir kaynağı değişiyor
EURO 2016 sürecinde projeleri hazırlanan stadyumlar üzerinde çalışmalar yürüten TFF Yönetim Kurulu üyesi Zafer Yıldırım, modern statlarda aranan özellikleri şöyle anlattı: “Artık statlarda sadece futbol maçı oynansın istenmiyor. Ailelere dönük eğlenceler, seyircilerin statlarda daha çok vakit geçirmesi, gelir kaynaklarının çeşitlendirilmesi gibi kriterler öne çıkıyor. Bunun yanı sıra yeni stadyumlarda çevreci teknolojiler de ön palana çıkıyor. İlk planda UEFA’ya sunulacak şehirler arasında İstanbul, Bursa, İzmir, Ankara, Konya, Antalya ve Kayseri bulunuyor. Yedek şehirler arasında ise Eskişehir, Adana ve Trabzon yer alıyor.”
EURO 2016 için Türkiye’nin kağıt üzerinde en iddialı ülkelerden biri olduğunu söyleyen Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Başkanı Mahmut Özgener, “Turizm potansiyeli, büyük şehirleri ve futbol sevgisiyle bu organizasyon için en cıvıl cıvıl ülke Türkiye. Tüm projelerimizi beklentilere göre hazırlıyoruz. Stadyum projeleri ve diğer alt yapı çalışmalarına özen gösteriyoruz. Ancak bu iş biraz da lobi işi” dedi. Özgener, Türkiye’nin toplam 2.3 milyar Euro’luk bir ekonomik büyüklüğü bulunan organizasyon için Fransa, İtalya ve İsveç-Norveç ortaklığıyla yarıştığını vurguladı.
3 önemli etkisi var
Euro 2016’nın Türkiye açısından çok büyük bir önemi olduğunu belirten Mahmut Özgener, çalışmaları şöyle anlattı: “Bu işin çok büyük bir ekonomisi olduğu unutulmamalı. Euro 2016’nın üç önemli etkisi bulunuyor. Ekonomik, imaj ve altyapı. Bu organizasyonla yeni istihdam alanları, yeni turizm kitleleri ve tüketimin artması sağlanıyor. Altyapı alanında baktığınız zaman yeni stadyumlar, caddelerin, havalimanlarının ve otellerin modernizasyonu gibi projelere start veriliyor. ”
Takım sayısı artıyor
Avrupa futbol şampiyonasının 2004’ten 2008’e cirosal açıdan yüzde 60 büyüdüğünü belirten Mahmut Özgener, şu bilgileri verdi: “2016 yılında bu turnuvada mücadele edecek takım sayısı da artacak. Artık 16 ülke yerine 24 ülke bu turnuvada yer alacak. Maç sayısı da 31’den 51’e çıkacak. Bu artışla cirosal büyümede de yüzde 50’lik bir artış yaşanacak. Euro 2008 organizasyonunda 1.1 milyon bilet için 8.7 milyon bilet talebi geldi. Biletlerin değeri 140 milyon Euro’yu buldu. ”
Statlara 400 milyon Euro
Euro 2016’ya yönelik mevcut ve yeni stadyumlar için 400 milyon Euro’luk bir yatırım planladıklarını söyleyen Mahmut Özgener, projeleri şöyle sıraladı: “Stadyum yatırımlarının 400 milyon Euro’yu bulması bekleniyor. UEFA’nın organizasyon şirketi Euro 2016 için 600 milyon Euro’luk bir harcama yapacak. Turizm harcamaları ise 1 milyar Euro’yu buluyor. Reklam ve tanıtım harcamalarına ise 250 milyon Euro harcanacak. Telekomünikasyon cirosunun 10 milyon Euro’yu bulması bekleniyor.”
Doğu’ya 20 milyon Euro’luk yatırım
DOĞU ve Güneydoğu’nun futbol açısında önemli bir potansiyel olduğunu dile getiren Mahmut Özgener, bu bölgelerle ilgili çalışmalar hakkında şunları söyledi: “Bu bölgeye 20 milyon Euro’luk bir yatırım planlıyoruz. Stat olmayan 15 il ve ilçeye 5-6 bin kişilik stadyumlar yapacağız, futbol okulları kuracağız. Bunda Avrupa Birliği (AB) fonlarından da yararlanacağız. Bu projenin 15 milyon Euro’luk kısmını AB karşılayacak. Geri kalanını ise biz yapacağız.Spor sevgisini geliştireceğiz.”
Lisanslı taraftar ürünü satabileceğiz
TÜRKİYE Futbol Federasyonu’nun artık şirketleşmeye de gidebileceğini hatırlatan Mahmut Özgener, şu bilgileri verdi: “Lisanslı taraftar ürünlerine yönelik bazı çalışmalar yapıyoruz. Milli Takım ürünlerini kendi mağazalarımızda da satabileceğiz. Ancak bunun yanı sıra bir çok şirketle ortak hareket ediyoruz. Bu ürünleri onların mağazalarında da satabiliriz. Bu konuda bir çok projemiz var.”
7.2 milyon TL’lik para cezası kesildi
TÜRKİYE Futbol Federasyonu’nun 30 Nisan 2009 tarihi itibariyle sona eren 11 aylık ara döneme ait finansal tabloları hakkında da konuşan Mahmut Özgener, şunları söyledi: “2009-2010 bütçemizi yüzde 8 artışla 182 milyon TL olarak belirledik. Geçtiğimiz sezon futbol kulüplerine kesilen cezalar artarak 7 milyon 274 bin TL’ye ulaştı. Eğitim gelirlerimiz de sürekli artıyor. Geçtiğimiz yıl 1.6 milyon TL’lik gelire ulaştık.”
Statta gelir kaynağı değişiyor
EURO 2016 sürecinde projeleri hazırlanan stadyumlar üzerinde çalışmalar yürüten TFF Yönetim Kurulu üyesi Zafer Yıldırım, modern statlarda aranan özellikleri şöyle anlattı: “Artık statlarda sadece futbol maçı oynansın istenmiyor. Ailelere dönük eğlenceler, seyircilerin statlarda daha çok vakit geçirmesi, gelir kaynaklarının çeşitlendirilmesi gibi kriterler öne çıkıyor. Bunun yanı sıra yeni stadyumlarda çevreci teknolojiler de ön palana çıkıyor. İlk planda UEFA’ya sunulacak şehirler arasında İstanbul, Bursa, İzmir, Ankara, Konya, Antalya ve Kayseri bulunuyor. Yedek şehirler arasında ise Eskişehir, Adana ve Trabzon yer alıyor.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder